سنابرق

یادداشت هایی با رویکرد دینی از سید حسین کشفی و سید علی کشفی

سنابرق

یادداشت هایی با رویکرد دینی از سید حسین کشفی و سید علی کشفی

سنابرق

بسم الله الرحمن الرحیم
یکاد سنابرقه یذهب بالابصار*

در تاریکی ها و سردرگمی های این زمانه ی شگفتی آور دست به دامان آیات قرآن و احادیث شریفه و نوشته ها و تعالیم علما و اولیاءالله، با بهره گیری از علوم دینی کوشیدیم درخششی پدیدآوریم و آن را با الهام از شرح دعای رجبیه ی جدبزرگوارمان علامه کشفی* ، سنابرق نام نهادیم که راهگشای قلبهای سلیم باشد.
خواستیم مرواریدهای نابی را که از دریای بیکران کتب و منابع دینی اصطیاد کرده ایم با شما شریک شویم.
حیفمان آمد نگاره های زیبا از دستخط و تصاویر علما ی قدیم و معاصر را تنهایی ببینیم.
گاهی غیرت دینیمان پاسخگوی صریح، قاطع و واضحی برای سوال ها و متنهای تلگرامی شد و ما بر آنیم تا آنچه از سطح سواد طلبه ی ساده ی علوم دینی برمی آید در این مجال هم بگنجانیم. و خرده یادداشت ها و تحلیلهای کوتاهی را که از ذهن کوچکمان میگذرد با شما در میان بگذاریم. و البته که این نوشته ها احتمالا نقص‌ و کاستی دارد. مایه ی افتخار است که منتقدان و صاحب نظران در این راه یاری صمیمانه خود را از ما دریغ ننمایند. باشد که با کمک یکدیگر سلاح درخشانی بسازیم که در تاریکیها راهگشا بوده و سبب رضایت پیامبر صلی​ الله علیه و آله و ائمه عصمت و طهارت را فراهم آوریم و معنای عالی سخن شاعر شویم که فرمود؛
"از سنا برق آتش شمشیر
عرشیان را سنا فرستادی"*


* سوره مبارکه نور آیه 43
نزدیک است که درخشش آن (نور رعد و برق) چشم ها را از بین ببرد.
* سنابرق فی شرح البارق من الشرق اثر علامه سید جعفر کشفی
*دیوان خاقانی. قطعه321

طبقه بندی موضوعی
بایگانی



🔻آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به فرمان حضرت امام (ره) #روز_قدس و روز دفاع از #فلسطین نامیده شده است . با توجه به این که بخشی از اهالی فلسطین سنی های متعصبی هستند ، و مسئولان ارشد آنان بر ضد شیعه و سیاست های نظام جمهوری اسلامی ایران عمل کرده اند، با این وجود، دلیل حمایت از آنان چیست؟

🔸همین سوال برای برخی از شیعیان در عصر امام باقر علیه السلام پیش آمد. چون شغل برخی از آنان مرتبط با سلاح های جنگی بود، و آنان شمشیر ها و نیزه ها را به حکومت شام که افراد ناصبی و دشمن اهل بیت بودند، می فروختند. اما از طرف دیگر شامی ها با رومی ها که دشمن مشترک همه ی مسلمانان بودند، در حال جنگ بودند.

🔹 هند سراج گوید: من به امام محمّد باقر علیه السّلام عرض کردم : خداوند به شما خیر دهد، من مردى هستم که کارم فروش اسلحه است، و با خود به شام مى‏برم و به اهل آن دیار مى‏فروشم، اما از آن وقت که خداوند مرا به حقّ آگاه ساخت و شیعه شدم، از این کار ناراحت و دل نگرانم، گفتم: دیگر براى دشمنان خدا اسلحه نبرم.
امام باقر در جواب فرمودند:
«احْمِلْ إِلَیْهِمْ فَإِنَّ اللَّهَ یَدْفَعُ بِهِمْ عَدُوَّنَا وَ عَدُوَّکُمْ یَعْنِی الرُّومَ وَ بِعْهُمْ»
به سوی آنان سلاح حمل کن و به آنها بفروش، زیرا خداوند به وجود آنان دشمنان ما و آنها ـ رومیان ـ را دفع مى‏کند.

📚 الکافی ج : ۵ ص :۱۱۲

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۰۳
سید حسین کشفی

اسرائیل

روز قدس

فلسطین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی